Pagina's: 1 2 3 »
|
 |
|
Auteur
|
Topic: Google neemt actie na onderzoek Voelspriet (gelezen 47803 keer)
|
Henk van Ess
Voelspriet.nl
Webmaster Voelspriet
Uiterst actief in forum

Geslacht: 

Webmaster Voelspriet
|
Google: Nederlandse klachtenpagina voor gedupeerde bedrijven'Agressief misbruik zoekmachine wordt niet getolereerd'MOUNTAIN VIEW - ,,Agressief misbruik van zoekmachine Google wordt niet getolereerd.'', zegt Google in een reactie op het onderzoek van Voelspriet naar misbruik van honderden Nederlandse websites. Gedupeerde bedrijven worden uitgenodigd een rapport in te zenden dat Google 'zeer serieus' zal nemen. Het adres van de klachtenpagina is http://www.google.com/intl/nl/webmasters/spamreport.htmlSpammers worden uit de database van Google verwijderd als ze bij herhaling argeloze zoekers op het verkeerde been zetten. Bezoekers van Voelspriet ontdekten gisteren dat informatie van gekopieerde sites wordt misbruikt door een bedrijf uit Duiven dat handelt in 'verbetering' van zoekresultaten. Vandaag bleek dat het om meer dan 26.000 webpagina's gaat die zijn gestolen door het bedrijf. Een demonstratie van het misbruik, via een Flash-animatie, is te zien op www.voelspriet.nl/demo2 Voor grote monitoren (1024x768 of hoger) 501 Kb www.voelspriet.nl/demo2klein Voor kleinere monitoren (800x600 of hoger) 414 Kb - AANBEVOLEN UPDATE zaterdag 31 januari 2004: Google heeft een groot deel van de misleidende pagina's verwijderd. Bezoekers van Voelspriet, hartelijk dank voor deze schoonmaak!Met dank aan 'Frysk', www.hitprofs.com www.el-minjas.com , www.jeroen.com, www.ision.nl 
|
|
|
|
« Laatste verandering: zaterdag, 31.01.04 13:52 door Henk van Ess »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Roberto
Weinig aktief

Dit forum is het helemaal !
|
Beste Henk,
Als er een partij schijnheilig is dan is Google zelf wel. Nu Google plannen heeft voor een beursgang doet ze er alles aan om haar advertentie-inkomsten via Adwords te verhogen. De kwaliteit van de zoekresultaten lijkt daarbij ondergeschikt. Sinds Google een advertentieovereenkomst heeft met Kelkoo (over de precieze afspraken word erg geheimzinnig gedaan) komt er verdacht vaak een Kelkoo vermelding voor bij de top 5 resultaten.
Daarnaast zorgt de laatste spamfilter voor slechte en niet relevante resultaten.
Ik ben het dan ook helemaal eens met de schrijver van het onderstaande artikel:
Tot voor kort gaf een zoekopdracht op het woord ´cadeau´ een lijst van louter cadeausites. Zoekresultaten die gezien de zoekopdracht voor 100% voldeden aan de query zoals ingevoerd door de bezoeker van Google. Wanneer men nu naar de eerste tien resultaten kijkt, is het aantal nuttige zoekresultaten vele malen lager. Zo blijkt het bij 4 van de 10 eerste resultaten te gaan om het ´cadeau doen´ van een proefabonnement op diverse bladen. Het eerste, normaal gesproken meest relevante zoekresultaat, betreft een aanbieding van internetprovider Wanadoo, waarbij men ´iets´ cadeau krijgt. "Niet echt dé site waar men naar op zoek is voor een origineel cadeau idee", aldus Wolter Tjeenk Willink, oprichter van Traffic Builders.
Het resultaat van de "grote schoonmaakactie" is dat de startpagina's van deze wereld en alle klonen daarvan nu bijna allemaal een toppositie hebben. De meeste hiervan zijn reclame uithangborden vol met affiliate programma's. Zit iemand daar op te wachten? Ik niet in ieder geval.
Wat maakt het mij uit dat er SEO's zijn die de resultaten beïnvloeden. Het gaat mij er om dat in kan vinden wat ik zoek. Bedrijven zoals Franklin moeten aangepakt worden, maar om daarmee gelijk een ban uit te spreken over SEO's dat is onzinnig. Er zijn genoeg goede SEO's die op een verantwoorde manier werken.
Google gedraagt zich steeds meer als een soort "Microsoft" monopolist en haar beleid is er niet meer op gericht om de beste te zijn maar om zoveel mogelijk geld binnen te halen. Als Google echt van plan was om spammers aan te pakken dan juich ik dat toe, maar volgens mij heeft Google een verborgen agenda! En deze agenda heet: Beursgang!!
Met vriendelijk groet, Rob van de Graaf
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|