Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren

+  Henk van Ess heet u welkom bij Voelspriet.nl Zoekforum en Zoektips
|-+  Google
| |-+  G-mail
| | |-+  Gmail bezorgdheid!
0 Geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 Omlaag Print
Auteur Topic: Gmail bezorgdheid!  (gelezen 20899 keer)
elminjas
Vriend(in) van Voelspriet tot 1 juli 2009
Uiterst actief in forum

Geslacht: Man

Voelspriet!

Bekijk profiel WWW
Gmail bezorgdheid!
« Gepost op: donderdag, 29.07.04 23:26 »

Een internationale coalitie van privacy-en burgerrechtenorganisaties heeft in een open brief aan Google gevraagd om de gratis Gmail-dienst aan te passen.
Google scant de e-mails en door een account beschikbaat te stellen van 1GB kan ieder zijn emails laten staan en op die manier kan Google deze scannen.

Gerelateerd aan de persoonlijke gegevens, mede omdat de zoekmachine cookies achter laat en het feit wat bekent is in de inbox e-mails Gmailaccount heeft google gegevens om de adverteerders beter te bedienen stelt de F&L redactie.
Jo Bager in zijn artikel in F&L: Google en E-mail,spam en orkut, in orkut geeft de gebruiker zijn persoonlijke gegevens prijs.

In hetzelfde artikel vertelt Google vice-president Urs Holzle op de vraag:
het feit dat Google gmail wil financieren met reklame, die betrekking heeft op de gebruiker context van d e-mail is bij privacy activisten in het verkeerde keelgat geschoten.Leest Google met zijn klanten mee?antwoord: we analyseren de inhoud en alleen automatisch.Geen enkele medewerkers van ons leest de e-mails, het wordt gescant.We zullen persoonlijke info niet aan derden doorspelen.

Op http://www.worldprivacyforum.org/gmailrelease.pdf is de open brief te downloaden van de privacy organisaties, ook overheden hebben grote moeite met Gmail.

met vriendelijke groeten Frank
« Laatste verandering: zaterdag, 31.07.04 19:35 door elminjas » Gelogd

A dream for the dreamer and esteem for those who put in all efforts to realize their dreams!
Tibetaanse Lhasa Apso hond uit Tibet.. Lhasa Apso
Henk van Ess
Voelspriet.nl
Webmaster Voelspriet
Uiterst actief in forum

Webmaster Voelspriet

Bekijk profiel WWW
Re: Gmail bezorgdheid!
« Antwoord #1 Gepost op: vrijdag, 30.07.04 10:39 »

Gmail-bashing is in. Steeds is het argument:

"Gmail is fout want computers van Google lezen mijn post door en dat is schending van mijn privacy."

Sinds wanneer is een pc-gebruiker een breinloos wezen? Er kan toch pas sprake zijn van privacygevoeligheid als Gmail door de consument daadwerkelijk wordt gebruikt voor het versturen van gevoelige informatie? Een pc gebruiker bepaalt zelf hoever hij wil gaan. Hij hoeft geen speelbal van Google te zijn. Stuur geen medische, persoonlijke, relationele informatie via gratis webdiensten en het hele argument van privacy valt weg.

De ophef over de veiligheid van gratis webmail is prima. Veel computergebruikers zijn nu op de hoogte van wat er onder de motorkap van Gmail gebeurt. En nu we allemaal weten hoe het zit, kunnen we er toch gewoon rekening mee houden?

Je zet toch ook geen pincode op een ansichtkaart? Ik gruwel van antwoordkaarten (zonder envelop) die vragen naar je mastercardnummer, medische gegevens of ander persoonlijke details. Die gaan de prullebak in of een er gaat een envelop om heen.

Op internet is het niet anders. Wie even nadenkt, hoeft geen 'slachtoffer' van Gmail te zijn.
« Laatste verandering: vrijdag, 30.07.04 10:55 door Henk van Ess » Gelogd
Whatever
Uiterst actief in forum

Will ping for food...

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: vrijdag, 30.07.04 11:03 »

En dan nog wat. 1 GB is een ontzettende boel data. Die willen de gebruikers ook kunnen doorzoeken. Natuurlijk wordt dat dus geindexeerd.

Wat denk je dat er gebeurd als 100.000 gebruikers tegelijk hun Gmail-account gaan doorzoeken als er geen index is? Dat trekt die hardware *ECHT* niet.

Tom

==
Favorite pick-up line: What's your PageRank?
jhonnie
Uiterst actief in forum

Ik gebruik google.nl, want dat is de minst slechte

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: vrijdag, 30.07.04 13:13 »

En dan nog wat. 1 GB is een ontzettende boel data. Die willen de gebruikers ook kunnen doorzoeken. Natuurlijk wordt dat dus geindexeerd.

Wat denk je dat er gebeurd als 100.000 gebruikers tegelijk hun Gmail-account gaan doorzoeken als er geen index is? Dat trekt die hardware *ECHT* niet.

Tom

Hoe weet je dat de hardware dat 'echt' niet  trekt, het klopt dat het waarschijnlijk een grote aanslag zal zijn op de capaciteiten van Gmail, maar daar kan google toch hardware voor bijkopen? Verder wordt google zelf ook voor miljoenen zoekopdrachten tegelijk gebruikt en nooit is er een downfall, wat dat betreft verwacht ik bij Gmail eenzelfde gang van zaken

Zoeken is zoeken
Whatever
Uiterst actief in forum

Will ping for food...

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: vrijdag, 30.07.04 14:05 »

Dag zeg ik toch ook. Google heeft (een deel van) het internet geindexeerd, ze hoeven bij elke query niet het net af te speuren om te zien waar bepaalde woorden voorkomen. Dat is niet te doen. Hetzelfde geldt voor Gmail. Die berichten moeten wel geindexeerd worden.

Het is niet hetzelfde als het doorzoeken van je hard disk met de Find-utility van MS Windows. Die doorzoekt bij elke zoekopdracht je complete harde schijf en bouwt dus GEEN index.

Tom

==
drahcir
Bezoeker sinds 2004
Uiterst actief in forum

Welkom bij Voelspriet.nl

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: zaterdag, 31.07.04 14:02 »

|:> Geachte zoekers

Hier hebben we het al eerder over gehad op het forum.
Tot hoe ver gaat die privency?VerbaasdVerbaasdVerbaasd
En welke gewone e-mail gebruiker wil nu zo`n grote mail box hebben ik niet never.
Voor een normale gebruiker is 10mb al genoeg vele doen het met msn,hotmail en bv yahoo dan heb je dacht ik uit mijn hoofd 2+4 mb = 6 mb nou ik kan daar heel goed alles mee doen.
Een ding is zeker die mannen zijn niet dom bij google,ze houden de gemoederen goed bezig met hun 1 giga mail en hun beurs gang.

Zijn er thuis gebruikers die aan 10 mb niet genoeg hebben,zou ik wel eens willen weten, ja je moet niet altyd grote bestanden erop laten staan.
Ben het met Henk eens dat je zeker bij 1 giga geen gevoelige mail moet verzenden en lekker opslaan. |:> gegroet en een goed weekend  drahcir

Verander de wereld begin in bij jezelf.
elminjas
Uiterst actief in forum

Voelspriet!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: zaterdag, 31.07.04 19:34 »

Beste Drahcir

Wat aangeeft over 10 mb in uw commentaar is waar, de gemiddelde particuliere internetter heeft meer dan genoeg aan 10 mb. Zelf gebruik 5x20 mb(bij XS4ALL)  wat voor prima is.

het doel van een account van 1GB, wat ik overigens 2 maanden geleden al aan heb gegeven is niet bedoelt voor een enkel e-mailtje, een slimme nerds zal dit voor muziek/film gebruiken en weet ik al niet meer. vandaar de !GB en het staat leuk als opwarmer voor een beursgang ook daar heeft u gelijk in.

Wat de heer Henk van Ess schrijft in zijn rupliek is een grote waarheid het is niet zo slim om prive zaken zoals medische gegevens en bankzaken er in te bewaren.

met vriendelijke groeten

Frank

A dream for the dreamer and esteem for those who put in all efforts to realize their dreams!
drahcir
Bezoeker sinds 2004
Uiterst actief in forum

Welkom bij Voelspriet.nl

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: dinsdag, 03.08.04 15:08 »

:|>Beste heer elminjas.

Het was niet echt commentaar maar okay,ik heb uw bericht over de 1 giga voor nerds gemist,Ik heb uw stukje nu gelezen en begrijp volkomen waar je deze 1 giga dus goed voor kan gebruiken volkomen mee eens.

Ik gebruik ook meerdere e-mail adressen ,maar dat is voor andere doel einden,zoals u en Henk al op merkten dat het niet slim is om zomaar je persoonlijke gegevens over het net te knallen.Mijn normale box is klein, en bevat 10mb waar ik tevreden mee ben en genoeg aan heb,ik gebruik de box dan ook waar hij voor is en verder niets,geen films en mp3`s

Dank voor uw reactie:|> drahcir

drahcir
Bezoeker sinds 2004
Uiterst actief in forum

Welkom bij Voelspriet.nl

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: dinsdag, 03.08.04 15:18 »

:|>Geachte heer elminjas.

Het is goed dat er nog op wordt toe gezien dat het ook te ver kan gaan wanneer dit niet meer gebeurd,en je google zijn gang laat gaan,wordt alles groter en meer en of dat zo goed is ik denk het niet.

Naar mijn mening kijkt google niet zo naar de gevolgen,die "kunnen"ontstaan,wanneer zij maar de grootste blijven of hoog boven aan.De belangen zijn nu erg groot voor hun.

Google is nu vooral bezig met veel centjes aan het verdienen,en ja weer zo`n groep die een aan passing wil op een van hun producten is alleen maar erg vervelend voor ze,mag wel hopen dat ze het aan moeten passen.

met vriendelijke groet :|>drahcir

elminjas
Uiterst actief in forum

Voelspriet!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: dinsdag, 03.08.04 15:25 »

Beste Drahcir

Zeg maar Frank tegen mij dat vindt ik fijner, sorry ik weet uw naam niet vandaar Lachebek

Zie: http://www.voelspriet2.nl/forum/index.php/topic,2302/msg9705#msg9705

Wat wil Google, eerst een succesvolle beursgang, daarna ik zou het niet weten, wel weet ik dat de andere zoekmachine corp. niet zitten te slapen, de ene copieert topics van de andere, duidelijk is, men wil gunst van de gebruiker, supplementair, centen verdienen!

Bedankt voor uw reaktie

met vriendelijke groeten

Frank Knipoog

Whatever
Uiterst actief in forum

Will ping for food...

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: dinsdag, 03.08.04 16:00 »

Frank, draai de letters van zijn nickname eens om.

Tom

==
drahcir
Bezoeker sinds 2004
Uiterst actief in forum

Welkom bij Voelspriet.nl

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: woensdag, 04.08.04 15:13 »

Verbaasd:|> Geachte zoekers msn slaat terug met niet een ,maar 2 giga opslag in box.
En een 20mb aan het verzenden in een keer van bestanden.
Ben niet eens bij de andere grote geweest zoals yahoo.

Dit is nog maar het begin,wanneer er een schaap over de dam is volgen er meer,een spreek woord wat nog wel eens uit kan komen.

Ik denk helaas dat dit het begin is,hoe slecht ook soms maar de sky is the limit,ben ik toch bang voor|:> drahcir.

drahcir
Bezoeker sinds 2004
Uiterst actief in forum

Welkom bij Voelspriet.nl

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: woensdag, 04.08.04 15:17 »

Jos is de naam frank.Ik geloof dat uw bezorgheid niet over dreven is,en dat het nog veel verder gaat. groetjes

drahcir
Bezoeker sinds 2004
Uiterst actief in forum

Welkom bij Voelspriet.nl

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: woensdag, 04.08.04 15:21 »

Verbaasd|:> Toppie Whatever jij hebt niet geslapen op school wanneer je drahcir om draaid krijg je richard wat mijn 2de naam is mijn roep naam is jos.

Er zijn er maar heel erg weinig die dit door zien.
Dit wilde ik toch maar ff zeggen Whatever.

Whatever
Uiterst actief in forum

Will ping for food...

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: woensdag, 04.08.04 16:28 »

@drahcir:

Hartelijk dank.
Geen idee of mijn opleiding er iets mee te maken had, maar zo'n dingen vallen me altijd meteen op.

Tom

==
Pagina's: 1 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte