Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren

+  Henk van Ess heet u welkom bij Voelspriet.nl Zoekforum en Zoektips
|-+  Nieuws
| |-+  Actueel (Beheerder: Henk van Ess)
| | |-+  Google deelt linkstraffen uit
0 Geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 » Omlaag Print
Auteur Topic: Google deelt linkstraffen uit  (gelezen 18211 keer)
Henk van Ess
Voelspriet.nl
Webmaster Voelspriet
Uiterst actief in forum

Geslacht: Man

Webmaster Voelspriet

Bekijk profiel WWW
Google deelt linkstraffen uit
« Gepost op: donderdag, 13.03.08 15:59 »

Zoekmachine Google duldt geen betaalde links of gesponsorde koppelingen die buiten het advertentieprogramma van Google vallen. Dergelijke links worden beschouwd als spam. Een site met betaalde links wordt steeds vaker zonder opgaaf van reden teruggezet in het antwoordenlijstje van Google. Op termijn kost dat een website bezoekers, vaak zonder dat de eigenaar weet waarom dat zo is.

Dit onderwerp heeft een eigen pagina gekregen.
Lees de details op www.voelspriet.nl/linkstraffen.htm

302GT
Uiterst actief in forum

Boeiend ....

Bekijk profiel
Re: Google deelt linkstraffen uit
« Antwoord #1 Gepost op: donderdag, 13.03.08 23:18 »

Wel erg kort door de bocht Henk. Andre (van Google) heeft er het volgende over te melden: http://groups.google.com/group/Google_Webmaster_Help-Indexing-nl/browse_thread/thread/c9dd69fa2553f526#

Optimalisatie is lang niet altijd gelijk aan Maximalisatie!
Steven
Uiterst actief in forum

Ik gebruik Voelspriet.nl

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: vrijdag, 14.03.08 09:01 »

Ik heb al lang een no follow staan op die affiliate links, eigenlijk terecht want echte links komen spontaan doordat een website interressant of nuttig is waardoor er links worden geplaatst.

Dat kunstmatig links verkrijgen dmv. het opzetten van een aff. programmma al dan niet via derden is ook niet een natuurlijk proces deze krijgen veel links welke puur geplaatst worden doordat er een vergoeding wordt beloofd..

Kortom ik begrijp google hierin wel, zij willen hun zoekresultaten op een zo natuurlijk mogelijke manier bepalen.. Hun eigen Adwords advertentielinks tellen immers toch ook niet mee in het bepalen van de populariteit van een website..

Henk van Ess
Voelspriet.nl
Webmaster Voelspriet
Uiterst actief in forum

Webmaster Voelspriet

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: vrijdag, 14.03.08 09:31 »

Yep, ik begrijp het ook wel, maar er zijn minder ervan webmasters dan jullie die het helemaal niet weten. Kijk ook eens naar http://www.joostdevalk.nl/dutch-discussion-paid-links/
302GT
Uiterst actief in forum

Boeiend ....

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: vrijdag, 14.03.08 10:47 »

Even een vraagje tussendoor ;maar je refereert aan een daling en stijging van je PR van 7 naar 4 en van 4 naar 7, binnen een zeer kort tijdsbestek. Waar haalde je die info vandaan ? En zag je in die periode bijv ook een forse  terugloop in het aantal bezoekers via Google?

Henk van Ess
Voelspriet.nl
Webmaster Voelspriet
Uiterst actief in forum

Webmaster Voelspriet

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: vrijdag, 14.03.08 11:05 »

De adverteerder, een telefoonwinkel, wilde Voelspriet graag sponsoren voor een aardig bedrag dat goed van pas komt om het Web 1.0 uiterlijk eens onder handen te nemen Lachebek Het linkje werd op 11-2 online gezet met een duidelijk subkopje 'Sponsored By'. Iemand heeft daarover na een week of drie geklaagd bij Google: Voelspriet verkoopt zijn hoge PR om er zelf rijk van te worden!

De PR werd direct teruggezet naar 4 en inderdaad kwam er via Google minder bezoek binnen. Nou is dat niet zo erg, maar ik vond het wel een zeer interessante case waar anderen van kunnen leren. Ik heb een Resubmit verzoek gedaan, waarbij ik aangaf dat ik de 'no follow' niet had toegepast en graag reconsideratie wilde. Met de adverteerder heb ik afgesproken het contract te ontbinden omdat ik reputatie belangrijker vind dan geld.

Ben ik nu door de knieen gegaan voor Google? Dat is in een interessante vraag. Zelf vind ik van niet. Ik leef niet van Voelspriet,  het is een hobby erbij. Maar ik kan me wel goed voorstellen dat webmasters die wel afhankelijk zijn van zo'n sponsorcontract zich rot schrikken dat ze worden teruggegooid in het antwoordenlijstje. Vandaar ik het even wat preciezer heb uitgezocht. De meeste SEO'ers, zoals jullie, weten dit allemaal wel, maar de minder goed ingevoerde webmaster niet.

En ja, de PR werd vrijwel direct hersteld naar een PR7. Het heeft wellicht te maken dat Matt Cutts van Google deelnam aan een publieke discussie over dit onderwerp, waarin ook mijn 'public humiliation'  aan de orde kwam;). Zelf pleit ik voor meer openheid :

It's all about credibility. If people don't understand why they dropped in ranking or index, they start guessing. The most asked question of webmasters I get is: can you give us phonenumbers of Google employees ?Suggestion: let's make a GPCW, a Google Policy Checker for Webmasters. Enter your site name, and Google tells you if you comply to their rules. If not, you can change your page into the right format. Or not Lachebek Just like Zeal did once to maintain there policy for link editors...

« Laatste verandering: vrijdag, 14.03.08 11:13 door Henk van Ess » Gelogd
Steven
Uiterst actief in forum

Ik gebruik Voelspriet.nl

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: vrijdag, 14.03.08 11:12 »

is het trouwens bekend hoe google die filtering doet ?, bijv.

inurl>> id=,  partnerid=,  aff=,
en die filteren ?,  of gewoon de bestemmingspagina zoeken en dan bepalen
 of het waarschijnlijk om een betaald iets gaat ?..

handmatig lijkt me niet te doen ?..

Henk van Ess
Voelspriet.nl
Webmaster Voelspriet
Uiterst actief in forum

Webmaster Voelspriet

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: vrijdag, 14.03.08 11:17 »

Ik begrijp dat Google dit ook beoordeeld naar aanleiding van klachten op het web of telefoontjes. Dat vind ik ondoorzichtig: een bedrijf kan zo proberen een concurrent zwart te maken. Dit is een grijs gebied aan het worden. In de strijd tegen spam is het prima dat linkboerderijen worden aangepakt, maar een nietsvermoedende webmaster kan er dus ook slachtoffer van worden. Interessant is dat het ontbreken van een nofollow ook voor nieuwsmedia gevolgen heeft: als ze voortdurend op het web dubieuze bronnen aanhalen, krijgen ze ook een douw. Het gaat dus niet alleen om affiliates! Lees anders nog een keer het stuk waar het allemaal mee begon: http://www.mattcutts.com/blog/quick-comment-on-nofollow/
302GT
Uiterst actief in forum

Boeiend ....

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: vrijdag, 14.03.08 11:22 »

Henk duidelijk verhaal, maar ik weet nog steeds niet waar je je PR hebt "uitgelezen".  Bij mijn weten is de real time PR namelijk alleen bij Google bekend. Verbaasd

Henk van Ess
Voelspriet.nl
Webmaster Voelspriet
Uiterst actief in forum

Webmaster Voelspriet

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: vrijdag, 14.03.08 11:24 »

Daar heb je helemaal gelijk in...  over de realtime PR doe ik geen uitspraken, wel over de PR die je in bv. de Google Toolbar kan zien. 
« Laatste verandering: vrijdag, 14.03.08 11:29 door Henk van Ess » Gelogd
Steven
Uiterst actief in forum

Ik gebruik Voelspriet.nl

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: vrijdag, 14.03.08 11:37 »

Citaat
Ik begrijp dat Google dit ook beoordeeld naar aanleiding van klachten op het web of telefoontjes. Dat vind ik ondoorzichtig: een bedrijf kan zo proberen een concurrent zwart te maken. Dit is een grijs gebied aan het worden. In de strijd tegen spam is het prima dat linkboerderijen worden aangepakt, maar een nietsvermoedende webmaster kan er dus ook slachtoffer van worden

nu kom je tot de kern v/d zaak hoe gevoelig is google voor ditv soort berichten als het komt van de concurrent welke een adwords heeft lopen ?..

Trouwens dit is mij vorig jaar overkomen, en ook het plaatsen van een no follow heeft uiteindelijk weinig verbetering opgeleverd. Als je zegt dat wordt een grijs gebied kan ik je melden dat het al langere tijd een grijs gebied is, ik heb een website welke tot de dag van vandaag niet scoort niet dat ik daar nu nog wakker van lig maar het is wel een feit welke nog niet echt boven tafel is gekomen, misschien neemt men van jouw meer aan, succes ermee  Lachebek Knipoog

302GT
Uiterst actief in forum

Boeiend ....

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: vrijdag, 14.03.08 11:44 »

Daar heb je helemaal gelijk in...  over de realtime PR doe ik geen uitspraken, wel over de PR die je in bv. de Google Toolbar kan zien. 

Ai, Daarmeee komt een deel van je artikel wel enigzins onder druk te staan. De hele down-grading kan dus gewoon allemaal op toeval berusten ... , een ander data-center, een glitch van Google.... of toch een handmatige wijziging van je PR in de Toolbar ... 't lijkt me sterk....

Tonnie
Uiterst actief in forum

Welkom bij Voelspriet.nl

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: vrijdag, 14.03.08 11:48 »

Ai, Daarmeee komt een deel van je artikel wel enigzins onder druk te staan. De hele down-grading kan dus gewoon allemaal op toeval berusten ... , een ander data-center, een glitch van Google.... of toch een handmatige wijziging van je PR in de Toolbar ... 't lijkt me sterk....

Hm, waarom lijkt je dat sterk? Een penalty wordt toch ook middels een plotseling grijs balkje weergegeven? Of zie ik dat verkeerd?

Tonnie Lubbers
Webdesign - SEO advies
Henk van Ess
Voelspriet.nl
Webmaster Voelspriet
Uiterst actief in forum

Webmaster Voelspriet

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: vrijdag, 14.03.08 11:48 »

Een realtime PR-daling is van binnenuit Google bevestigd. De oorzaak ook: betaalde links zonder nofollow levert direct straf op. In dit geval werd het ontdekt door een klacht. Mijn tegenklacht werd overigens uitzonderlijk snel afgehandeld: de PR4 heeft maar acht dagen geduurd. Het stukje is trouwens niet alleen op mijn eigen case gebaseerd.
« Laatste verandering: vrijdag, 14.03.08 11:52 door Henk van Ess » Gelogd
Tonnie
Uiterst actief in forum

Welkom bij Voelspriet.nl

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: vrijdag, 14.03.08 11:54 »

Een realtime PR-daling is van binnenuit Google bevestigd. De oorzaak ook: betaalde links zonder nofollow levert direct straf op. In dit geval werd het ontdekt door een klacht. Het stukje is trouwens niet alleen op mijn eigen case gebaseerd.

Op wiens teentjes ben je gaan staan Henk?

Een antwoord is overbodig, maar toch wel interessant om te zien dat Voelspriet een klacht binnenkrijgt. Dat betekend dus dat er mensen zijn die Voelspriet - of jou persoonlijk, niet zo aardig vinden.

Slechts 1 opmerking daarbij: Vooral doorgaan kritisch te blijven!

Tss, beroepsdeformatie, schrijf ik <strong> ipv. [ b ]
« Laatste verandering: vrijdag, 14.03.08 11:58 door Tonnie » Gelogd

Tonnie Lubbers
Webdesign - SEO advies
Pagina's: 1 2 » Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte