Je verwacht dus met Google het zelfde gaat gebeuren als met Microsoft?
Ik bedoel, eerst is het hosanna en daarna ontstaat er langszaam een soort antiGoogle stemming? Zulke campagnes krijgen ook vaak de steun van bedrijven bijv.
Ask.com zit achter Google Campagne.
Maar als we de historische lijn van Microsoft blijven volgen: ze blijven de grootste als leverancier van software voor pc's.
Zelf denk ik dat Google alternatieven pas een kans zullen krijgen als echt een meerwaarde kunnen bieden voor Internet gebruikers.
Waar moet die meerwaarde volgens jou in zitten? Je geeft in het artikelaan waar het mis kan gaan bij Google bijvoorbeeld privacy beleid en weghalen sites. Maar ik ben benieuwd wat nieuwe spelers op de zoekmachine markt extra moeten brengen om een kans te maken.
Dus dat Jan met de Pet achter zijn computer gaat zitten en voor het zoeken niet
www.google.nl intypt maar www....., omdat......
In dat "omdat" zit ook een belangrijk ander element. De gewoonte. In het artikel geef je aan dat er al goede alternatieven zijn bijv. Live (van Microsoft) en Yahoo. Maar uit gewoonte, ik betrap me daar zelf ook op, kies ik voor Google.
Zelf zeg je ook al, deze sites zijn een goede 'aanvulling'.
Het Video2000 systeem van Philips was volgens kenners beter dan VHS en toch ging iedereen VHS gebruiken. Denken we niet te veel als kenners, maar moeten we niet meer als marketing strategen (daar heeft Google veel geld voor) denken?
Horzels kunnen niet bijten of steken. en volwassen horzels leven maar kort!